CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

tisdag 10 februari 2009

Det var ganska konstigt.

Som ni kanske förstått så håller vi på att flytta. Eller ja, vi har rättare sagt flyttat. Här, i gamla lägenheten, finns det kvar massa bråte, lådor, onödiga saker. Också datorn. Och även, konstigt nog, vårat bredband. Det är riktigt konstigt. För ett par år sedan, när jag flyttade hemifrån, så pratade jag med Telia angående det här. Jag ville ju absolut ha bredband, men hemtelefon kändes dock ganska onödigt. Jag ringer så lite ändå. Dock så hävdade kundservicen hos Telia att man var tvungen att ha fast telefon för att kunna ha bredband. Trist, dyrt och onödigt, men jag köpte det de sa. I fredags kopplade Telia ur vår hemtelefon på Storgatan, och kopplade in den på Badhusgatan. Bredbandet skulle komma efter ytterligare en vecka eller två. Konstigt nog fungerar bredbandet här på Storgatan fortfarande, trots att det inte längre finns någon hemtelefon... Det är ganska konstigt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nej jag lever än så länge ;-)
Eller så ska man inte ens skämta.. det var en kvinna i utkanten av Tibro. Gissar på fd man eller nåt.

Ett stort lycka till med flytten!

/Jenny & Sebbis

Anonym sa...

Åh nej det där låter ju hel skumt...nåt som inte stämmer!
Vad less man blir!
Ha en skön kväll!
KRam Rebecka

Samekissen sa...

Jag vet =) Det är för att teleteknikern måste veta vilken kabel som går in i just din lägenhet från telestationen. Då ditt gamla nummer identifierat kabeln så kan ditt bredband fortfarande skickas till den kabeln då den egentligen inte heter ditt telefonnummer utan ett annat nummer. Hänger du med? (märks det att jag jobbat med det här?)

Mad About sa...

Nu räcker det med att man har ett sk "aktivt telefonjack" så fungerar bredband utan att man har fast telefoni. Bredbandsbolaget tar 89kr/mån för den aktiviteten

Anonym sa...

Det där lät mysko...men säg när telia inte var mysko senast =/