CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

torsdag 5 februari 2009

Dagens ungdom.

Har jobbat idag, i kassan. Imorse någon gång kom ett gäng tjejer in, fyra eller fem stycken var de. Typ 17-18 år. Jättesnygga allihop, fina i håret, välsminkade, chicka små handväskor och fina kappor. Och dessutom snygga skor. Och, mjukisbyxor. Inga leggings eller tights, utan riktiga, pösiga mjukisbyxor. Sådana som jag själv visserligen spenderar otroligt mycket tid i, men inte kombinerat med en ullkappa och blanka stövletter? Jag känner mig rätt gammal idag.

5 kommentarer:

http://annakatana.devotese sa...

Jag förstår inte det där modet riktigt. Jättesnygga och snygga kläder och sen mjukisbyxor till det. Trots att jag bara är 22 kan jag inte riktigt förstå vitsen med det (:
Kram

Samekissen sa...

ja men den där kombinationen är ju så gräslig

Maria Falegård sa...

Kan inte heller förstå riktigt... men det är väl där någonstans man "blir äldre". Usch. Det och när man börjar säga "nej nej, jag önskar mig inget" när någon frågar vad man vill ha i födelsedagspresent. :-)

Anonym sa...

Visst är det sjukt!!!!! Jag tror att det är ett nytt fenomen bland dagens fjortisar. Jag hasar gärna omkring i mina gamla plych-mjukisar här hemma men skulle aldrig gå ett kliv utanför ytterdörren med dom på mig.

Snyggot kommer från Spotless och han heter Toulouse. Det är en högbent läckerbit. Jag hoppas verkligen att det tar sig den här gången. Lääääängtar som bara den.

Anonym sa...

Nu kan du vinna fina plagg från Plastisock i min blogg =)

Trevlig helg!