CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

fredag 5 december 2008

Fredagsnöje.

Sedan Vilhelm föddes har mina fredagsnöjen ändrats något. Min mor och likaså min farmor har alltid hävdat att de tycker om att diska. Att det är fridfullt, och kul att se när det blir rent. Jag har aldrig haft den minsta förståelse för det. A l d r i g. Förrän nu. Hell no att en diskmaskin kommer in i mitt hus, inte en chans. Handdiskande is it! Att få stå vid diskbänken, själv, i slitna mjukisbyxor och med Amy MacDonald i ena örat och Takida i det andra. I lugn och ro. Oh ja, det är fredagsnöje av hög kvalité.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Behöver du mera nöje är du välkommen till Hea! :)

Anonym sa...

Åh, hoppas jag kommer till den insikten någon gång! Hade varit himla praktiskt. ;) Ha en fin kväll.

Bubbel i vardagen sa...

Tycker precis likadant! Ingen diskmaskin kommer inanför kökets väggar. Det är som meditation.