CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

måndag 20 oktober 2008

Kladdkaka, på en måndag.

Jag har gått och skaffat mig en ny last. En till i högen, som vid det här laget är en ganska hög hög. Kladdkaka. Det duger inte med vilken som helst, Frödinges kladdkaka. In i micron 30 sekunder, så att den är ljummen och riktigt kletig. Och så på med massa, massa spraygrädde. Guds gåva till människan, eller hur var det? Nej, jag har ingen elvisp. Så simpelt är det. Hur som helst, hur gott som helst. Galet gott. Och säkert alldeles galet späckat med kalorier, socker, sockerarter, färgämnen, konserveringsämnen, smakförstärkare och så vidare. Huga. Jag intalar mig gång på gång att man bara har ett liv, och att jag dessutom ska bli nyttig imorgon. Eller någon annan dag.

2 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Jisses vad bra resonerat "Jag intalar mig gång på gång att man bara har ett liv, och att jag dessutom ska bli nyttig imorgon. Eller någon annan dag." Är det ok om jag citerar dig i min blogg?

Anonym sa...

Varför kommer jag alltid in på bloggar som skriver om kladdkakor, godis eller god mat för? (: JAG BLIR SUGEN!!

Mycket fin blogg med måste jag säga!