CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

torsdag 30 oktober 2008

Värmland - Stockholm.

Imorgon drar vi! Jag och Vilhelm ska åka till kungliga hufvudstaden och hälsa på. Ska bli svinkul rent ut sagt! Är dock lite orolig för tågresan måste jag säga. Tre timmar tåg, med en mycket rörlig 7-månaders (ja, han blir sju månader imorgon). Det kan gå i princip hur som helst. Och jag som alltid brukar klaga på alla små myror som gapar, piper, skriker och leker med högljudda leksaker från FischerPrice. Nu får jag själv känna hur det är att vara boven i dramat. Det ska bli intressant, och ganska läskigt.

Om allt går som det ska, om vi inte missar tåget, om vi inte ramlar i rulltrappan, om vi inte blir påkörda av en buss, om vi inte blir tillfångatagna av en uteliggare. Då, ska vi börja visiten i Stockholm med ett besök hos min kusin K och hennes lilla skrutt David. Sedan vandrar vi vidare till Södermalm och moster E. Och på lördag, då ni, då blir det Underbara Barn-mässan. Ser fram emot det så mycket!

Men först, först ska jag jobba. Och packa.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att resan går bra upp!
Här tar vi bilen men det känns lite otäckt det med.. köra i storstan *s*

Anonym sa...

Bara du itne råkar ut för det som hände mig förra året jag skulle ner på barn-mässa. Dottern var exakt 8 månader o jag hade bokat plats men sj hade sålt biljetter för 7 vagnar men bara satt in 2 så du kan ju tänka dig hur många som fick stå. Stå i 4 timmar med bebis = inte kul... Men det går nog bättre för er hoppas jag.

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Hoppas resan går bra o att ni får en finfin vistelse i Stokholm =)

Frida sa...

Hoppas ni fick en bra tågresa!! Åkte tåg med Viggo när han bara var ett par månader, från Södertälje till Karlstad... Oj,oj! Det var så trångt, folk bara suckade över att jag stod i vägen med barnvagnen och jag var helt rabiat över att ingen kunde ge sin plats till en nyförlöst mamma med ett spädbarn!

Muppen, Smurfen och Fraggelns mamma sa...

Nu vet jag att resan gick bra och det var ju gott! Nu väntar jag bara på ett inlägg om hur det var...