CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

tisdag 4 november 2008

Tjing!

Jag är tillbaka. Eller rättare sagt, jag har varit tillbaka i knappt två dygn. Bara inte här. Lite ouppdaterad så att säga. Vilhelm är förkyld. Jag är förkyld. Jätteförkyld. Gnällig, arg, sur och trött. Och väldigt, väldigt snorig. Tack vare (eller, på grund av) det så sover vi väldigt lite, tjafsar ganska mycket och är ganska zombieliknande. Allihop. Varför är små barn så fruktansvärt energiska även när de är förkylda? Vilhelm måste ha typ 40 graders feber för att kunna vara stilla mer än tre sekunder i stöten. Han har inte 40 graders feber.

Hur som helst. Vi har varit i Stockholm! Och jag vill tillbaka. Jösses, vad jag älskar den staden. Fredagen tillbringade vi med kusin K och kusin S, samt kusin K's lilla plutt David. Han var söt. Jättesöt faktiskt. Tro väl fasen det, med den snygga morsan, sa P. David är lik sin pappa, sa jag.

Lördag. Underbara Barn-mässan! Träffade flera marsmammor som jag har haft kontakt med i över ett år nu. Så kul att äntligen ses! Spenderade större delen av dagen tillsammans med L och hennes Noa, och L och hennes Samuel. Jättetrevligt! Ser fram emot februari, och Underbara Barn-mässan i Göteborg.

Övrigt, tågresan till och från hufvudstaden gick finfint. Lite gnälligt från Vilhelms sida, men det kunde varit värre. Han ägnade större delen av resan åt att charma tanter, äta majskrokar och slicka på fönstret. Ganska trevligt med andra ord. Helgens bedrift, jag har lärt mig att åka rulltrappa uppför. Med vagnen. Med Vilhelm i. Tack L, jag är fortfarande mycket stolt över mig själv!

Helgen resulterade för övrigt i en stor hög kläder till Vilhelm, ett par leksaker, en del kändisspotting (återkommer om det) samt, som sagt, en hisekelig förkylning. Pretty good!

2 kommentarer:

Muppen, Smurfen och Fraggelns mamma sa...

Det var lätt att lära dig åka rulltrappa! Här har vi oxå en gnällig kille...

Anonym sa...

hej! Vad kul att du hittade till mig! Vet du, jag "glömde" fråga min man om vad han tyckte om tapeten innan jag köpte den. När rullarna väl fanns hemma tyckte han att det var lika bra att vi satt upp den. "Väldigt blommig" var hans första kommentar. Visst, jag håller med men den är absolut inte gullig. ;)