CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

tisdag 27 januari 2009

Bloggångest.

Ibland får jag sådär riktigt, riktigt mycket prestationsångest. Speciellt när jag inte bloggat på ett par dagar, känner liksom att jag måste skriva något. Vad som helst, men allra helst något smart, roligt eller fyndigt som sätter avtryck hos åtminstone en eller två läsare. Då brukar jag alltid skriva något, dock blir det sällan bra. Inspirationen saknas helt enkelt, och då blir det helt enkelt inte bra. De inläggen brukar i regel inte bli så långvariga på bloggen. Jag publicerar inlägget, öppnar bloggen i ett annat fönster för att se hur det ser ut. Skummar igenom, skakar på huvudet och raderar. De som pratar om bloggångest är nog inte helt fel ute ändå...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo man vill ju lägga ut nåt nytt varje dag så folk kommer tillbaka och kollar...

Anonym sa...

Jag lider av ständig bloggångest. Jag fattar inte varför jag inte lägger ner den för den är totalt värdelös och ointressant. Hur gör man???

Krimskrams sa...

Åh jag känner igen det där! Jag tror jag kommer tappa en massa läsare om jag inte bloggar varje dag. Särskilt jobbigt är det då när man har en syblogg och måste sy någonting för att kunna blogga! Men det som är bra med det är att jag inte behöver vara så fyndig ;-)