CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

onsdag 28 januari 2009

Sabla semlor.

Jag har inte vägt mig sedan i maj, så jag tänkte att det kunde ju vara trevligt (nja, snarare fyllt av dödsångest) att ta reda på hur mycket jag väger nu. Sagt och gjort, efter jobbet dröjde jag mig kvar och köpte en våg. En genomskinlig och fin i glas, fin men framförallt billig. Packar upp den hemma, ställer mig på den. Suckar för att den visar alldeles fel, så typiskt, men köper man den billigaste vågen man hittar så är det väl så. Flyttar vågen till köket, provar igen. Nej, den fungerar fortfarande inte. P ställer sig på vågen, plötsligt fungerar den som den ska och visar Ps riktiga vikt. Jag sätter Vilhelm på vågen, och ja, även hans vikt verkar vara alldeles riktig. Ställer mig själv på vågen igen och känner paniken komma krypandes. Vågen fungerar, alldeles ypperligt, såsom den gjorde även första och andra gången jag vägde mig. Väger mig halvt panikslagen ett par gånger till. Och inte visar den mindre för det... Som sagt, sabla semlor. Imorgon börjar helvetet, -10 kilo med Nutrilett och stegräknare.

6 kommentarer:

Fröken Boktoka sa...

Mmmm...måste ta tag i det här med. Man tycker att jag borde fått gå ner i vikt med som de flesta gör av den här jäkla sjukdomen jag har. Men nääädå!!! Så gott med kakor och godis bara ju!!!

Anonym sa...

Men det är gott med semlor ^^ Typiskt att de ska vara så onyttiga!

Anonym sa...

Héja, héja, héja!! ;)

Anonym sa...

Strunta i Nutrilette och börja med GI-metoden! Jag lovar att det fungerar jätte bra! Jag gick ner 10 kg på ett nafs och då är inte jag "jätte" överviktig. Den är smidig och framförallt enkel! Jag ska oxå ta mig i kragen nu...det måste få ett slut....

Samekissen sa...

Heja heja heja

(vilken tur att jag varken gillar eller tål semlor ;))

Anonym sa...

Du har mitt fulla stöd!! Och du kommer vara min största förebild om du lyckas! Själv tänkte jag gå ner 10 kg under hela 2009... Började bra med Nutrilett... Höll på i runt 5 dagar och sen... Ja, sen åt jag pizza och köpte dröser med läsk och godis att ha hemma.
Vad hände med den gamla hederliga självdisciplinen? :S