CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

måndag 12 januari 2009

Vilken pina.

Nu är det drygt tre veckor sedan vi fick klartecken om att den där lägenheten är våran. Och det är minst fyra veckor tills vi får tillgång till den. Mer troligt fem, eller kanske till och med sex, veckor. Det är en riktig pina! Jag har möblerat lägenheten sisådär 328 gånger i huvudet. Jag har inrett Vilhelms rum på alla tänkbara vis. Jag har valt fondtapet (och fått den godkänd av P, kors i taket) till Vilhelms rum. Jag har funderat och funderat på om vi ska måla om köksbordet vitt, och om det överhuvudtaget får plats i köket. Jag har våndats över takhöjden, tänk om våra gardiner är för korta?

Dock finns det ytterligare ett problem, som är så när som på gigantiskt i mina ögon. Jag vet inte var sjutton kattlådan ska få plats. Visst är det knepigt, på gränsen till ironiskt. Vi flyttar från 73 kvm till 90 kvm. Från en trerummare till en fyra. Nu har vi plats för hur många kattlådor som helst. I den nya lägenheten kan jag i min fantasi inte hitta ett enda lämpligt litet hörn för katternas toalett. Jaja, det får lösa sig. Det gör det. Det löser sig!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Få saker är så sjukt spännande som att flytta! Hoppas dom här veckorna går fort!